Komplet meczowy – historia, a teraźniejszość
Każdy, kto miał styczność ze sportem jest w stanie zauważyć, jak koszulka meczowa ewaluowała przez lata. Sięgając do lat osiemdziesiątych koszulka meczowa to był „skarb” w klubie, który przechodził przez wszystkie możliwe roczniki, a rozmiar ich niekonieczne odgrywał najważniejsze znaczenie 😊
Zdarzało się w tamtych czasach natrafić w szatniach na komplety, na których nadruki były jeszcze naszywane na stroje, co dla młodych piłkarzy jest obecnie nie do pomyślenia. Wtedy głównym, a zarazem najnowocześniejszym sposobem nadruku był sitodruk. Wiemy, iż w obecnych czasach przy różnorodności nadruków, metoda ta jest raczej mało ekonomiczna i z pewnością nie zdałaby egzaminu. Wraz z rozwojem technologii zaczęły się pojawiać nowoczesne formy nadruku, dla których ilość, kolorystyka czy rozmieszczenie nie stanowią żadnego problemu.
Kształt oraz materiał ówczesnych koszulek pozostawiał wiele do życzenia. Kolorystyka ich była ograniczona znikomą dostępnością na rynku. Graniczyło z cudem dopasowanie barw do swoich potrzeb. W tym okresie raczej dominowały kolory takie jak czerń, granat czy też biel.
Lata 90. XX wieku były przełomowe, gdyż nasz kraj otworzył się na świat i na rynek zaczął trafiać sprzęt zachodnich marek. Odczuwalny był ogromny rozwój tej branży. Koszulki zaczęły być dostępne w pełnej gamie kolorystycznej, posiadały nowoczesne wstawki i dodatki. Dużo prościej można było dopasować coś do swoich barw klubowych. Przede wszystkim kształt i komfort przestał odbiegać od profesjonalnej odzieży sportowej.
Na początku XXI wieku na polskim rynku pojawiło się wiele rodzimych marek sportowych, które chciały konkurować z globalnymi markami odzieżowymi. Aby przekonać do siebie rodzimego klienta, wprowadzano wiele nowinek w jakości materiałów, kroju koszulek i przede wszystkim w łączeniu kolorów. Wtedy też zaczęto korzystać z nowych technologii. Materiały, które odprowadzały wodę, jednocześnie oddychały – co pozwalało zawodnikom na większy komfort podczas zawodów.
Przełomowym momentem okazało się wprowadzenie na rynek odzieży sublimowanej, inaczej zwanej FULL PRINT. Coraz większe znaczenie zaczęli mieć w firmach odzieżowych graficy, którzy wprowadzali bardziej zaawansowane koncepcje, używając na koszulkach projekty panoramiczne, 3D czy fotografie. Każdy mógł w tym momencie wyglądać niepowtarzalnie i po swojej odzieży być rozpoznawalny w najdalszych zakątkach kraju.
Aby być jeszcze bardziej konkurencyjnym, zaczęto produkować materiały ze specjalnymi strukturami, w których używano nanotechnologii. Materiały te stały się mocno hydrofobowe, kontrolowały temperaturę, a barwniki stały się jeszcze bardziej ekologiczne. Oczywiście wszystko po to, aby odzież pomagała zawodnikowi w stawaniu się jeszcze lepszym.
W ostatnich latach zauważalny jest trend powrotu do tradycji, klasycznych wzorów i kolorów. Kluby coraz częściej chcą zakupić historyczne stroje retro, aby pokazać swoim adeptom jak kilkadziesiąt lat temu prezentowali się ich poprzednicy. Nowym pomysłem w klubach stało się wprowadzanie limitowanej kolekcji swoich koszulek, na których można zobaczyć połączenie tradycyjnego stylu z akcentami nowoczesności.
Naszą ideą jest sprostać wymaganiom naszych partnerów. Przy ich sugestiach oraz pomysłach przygotować taki komplet, który spełni oczekiwania najbardziej wymagających.